Hiteles hírek egész Magyarországról

Media1



Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-21 14:04:05

Bejelentette az RTL a Fort Boyard – Az erőd szereplőit és a több más részletet

Idén 24 év után az RTL képernyőjén, magyar hírességekkel tér vissza Magyarországra A Fort Boyard – Az erőd. Az RTL bejelentette, hogy kik azok a hírességek, akik vállalkoznak arra, hogy részt vegyenek a különleges kihívásban, valamint bejelentette a műsorvezetőt is. Hamarosan kezdődnek a forgatások.



Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-21 11:01:36

Cenzúrázná portálunkat az InfoRádió

Nevezhető-e Fidesz-közelinek egy rádió, amelynek tulajdonosa egykoron fideszes képviselőjelölt volt és az első Fidesz-kormány idején az egyik fontos állami vállalatnál volt kommunikációs igazgató? Az eddigi bírói gyakorlat szerint egyértelműen igen, és az Alaptörvény által védett sajtó- és véleményszabadság indokolatlan korlátozása lenne, ha ezt nem tehetnénk meg. Az InfoRádió szerint viszont másképp látja, ezért az ügyvédjükön, dr. Olasz Balázson keresztül sajtó-helyreigazítást követelnek a Media1-től.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-20 23:43:41

Németh Balázst kérték fel az MTVA élő EP választási vitaműsorának egyik műsorvezetőjének

A Media1 megtudta az M1 európai parlamenti választási vitaműsorának több fontos részletét, köztük azt, hogy várhatóan kik lesznek az élő adás műsorvezetői. Meglepetésre, egy estére visszatérhet az M1 képernyőjére Németh Balázs, rajta kívül pedig Novák Katalin volt kommunikációs igazgatója, Volf-Nagy Tünde vezetné a tévévitát.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-20 10:00:20

„Az Orbán-rezsim Kínától tanulja a digitális totalitarizmus, a propaganda és cenzúra módszereit” – Interjú Sükösd Miklós médiaku

A Media1 legújabb podcast adásában részletesen bemutatjuk a kínai média és cenzúra rendszerét és a Kínai Kommunista Párt megrendelésére kiépített totális digitális megfigyelőrendszert. Ebben Sükösd Miklós médiakutató, a Koppenhágai Egyetem Kommunikáció Tanszékének docense a beszélgetőpartnerünk, aki korábban öt éven át élt a térségben, a Hong Kongi Egyetem Újságírás és Média Központjának oktatójaként kínai újságíró szakos diákokat tanított nemzetközi és hongkongi hallgatók mellett.




Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-18 09:48:27

Hiába panaszkodott a közmédia az Alkotmánybíróságnál, miután az NVB elmarasztalta a választói akarat illegális befolyásolásáért

Portálunk, a Media1 elsőként írt arról cikket, hogy az állami M1 tévécsatorna Híradójának segítségével gyakorlatilag épp elcsalják a választásokat Magyarországon, legalábbis napi gyakorisággal a Fidesz egyes politikusainak választási kampányfilmjeit sugározták híradós riportoknak álcázva, ezzel törvénytelenül befolyásolva a választói akaratot a közelgő európai parlamenti és önkormányzati választások előtt, sőt még az is elhangzott az egyik riportban, hogy a Fideszre kell szavazni. Cikkünk után először a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) 13:0 arányban marasztalta el a televíziót a választói akarat törvénytelen befolyásolása miatt, majd a Kúria is jóváhagyta az NVB határozatát, most pedig az Alkotmánybíróság mondott nemet a közmédia az NVB elleni panaszára.

Media1.hu
MEDIA1 | Bugyinszki György | 2024-05-17 15:50:30

Új online lap indult Egzakt címmel

A lap elemző írásainak nem titkolt célja a szemléletformálás és a közbeszéd színvonalának javítása.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-17 15:03:06

Újra berendelték a kormánypárti médiumok néhány vezetőjét a Karmelitába

A Gulyáságyú Média munkatársa május 9-én, a Kínai Kommunista Párt főtitkárának budapesti látogatásának idején lefotózta, ahogy Szalai Vivien, a TV2 Média Csoport hírigazgatója és Ómolnár Miklós, a kormánypárti médiaholding, a Mediaworks bulvárpápája is a lezárt Karmelita kolostorba, a Miniszterelnökségnek helyet adó épületbe érkezett.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-17 09:34:09

Pert nyert a 24.hu Orbán Viktor miniszterelnök ellen

A Central Médiacsoporthoz tartozó 24.hu számára kedvező ítéletet hozott pénteken a Fővárosi Törvényszék abban a bírósági perben, amelyet Orbán Viktor miniszterelnök indított a hírportál szerkesztősége ellen, amiért idézték a SPAR vezérigazgatójának Orbán oligarcháira vonatkozó nyilatkozatát. Orbán napokban zsinórban bukja a pereket különféle sajtóorgánumok ellen hasonló ügyben. A miniszterelnököt ismételten több százezer forint perköltség megfizetésére kötelezte a Törvényszék.


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-16 15:49:29

Elutasította Orbán Viktor keresetét a Pécsi Törvényszék – izgalmas állításokat tartalmaz az ítélet

A Media1-nek eljuttatott írásos ítélet szerint a Pécsi Törvényszéken is pert vesztett Orbán Viktor, elutasította ugyanis a bíróság a kormányfő magánszemélyként benyújtott keresetét a Pécsi Stop nevű helyi hírportál ellen. Ezzel Orbán 10 nap alatt már a 6. bírósági perét vesztette el első fokon, igaz, akadt egyetlen olyan szerkesztőség elleni eljárás is, ahol a bíróság neki kedvezett, de ott már biztosan fellebbezés lesz. Az elsőfokú ítélet szerint jogszerűen írta le azt a portál, hogy „Hans Reisch közölte: Orbán Viktor már kérte a kereskedelmi multitól: engedje meg rokonának, hogy befektessen a magyar leányvállalatba”, ugyanis a szöveget teljes egészében, kontextusában kell értelmezni.


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-16 12:26:47

Olyat titkolt el az Index és az Economx, amit más büszkén kitenne az ablakba és ami jelentős hírértékkel bír

Megkérdezte a Media1 az Indexet és az Economx nevű hírportálokat tulajdonló Indamedia sajtóosztályát, mi az oka, hogy egyik lapjuk sem számolt be arról, hogy megnyerték a napokban első fokon azokat a pereket, amelyeket az egyik legfőbb közjogi méltóság, Orbán Viktor miniszterelnök indított ellenük. A kormányfő több más szerkesztőséget is perelt és ezek többségét, eddig legalább 5-öt elvesztett, míg 1-et megnyert, de az Index és az Economx ezekről sem adott hírt. Cikkünkből kiderül, mit válaszoltak, amikor sajtóosztályukon keresztül rákérdeztünk arra, ez náluk miért nem hír.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-16 10:08:58

Távozik Bognár Bálint és külföldi szakember kerül a Central Médiacsoport felsővezetésébe

Külföldről érkezik új felsővezető a 24.hu-t, a Nők Lapját és több más médiumot kiadó Central Médiacsoporthoz Petr Bednar személyében, aki korábban Csehország egyik vezető médiavállalatánál, a Vltava Labe Mediánál tevékenykedett digitális igazgatóként. Bognár Bálint, aki 2005 óta dolgozott a Central Médiacsoportnál és legutóbbi pozíciójában digitálisüzletág-igazgató volt, távozik a médiacégtől, mely együttműködési megállapodást kötött a Financial Times Strategies-zel a szervezet átalakítása érdekében. Más változás is lesz a médiavállalat működésében és szervezeti felépítésében.