Hiteles hírek egész Magyarországról

Media1

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-29 10:48:41

Keddre felhagyott a tiltott orosz propagandaterjesztéssel a TARR Kft.

Most már a TARR Kft. ügyfelei sem érik el az RTR Planeta nevű szélsőséges orosz tévécsatornát, amelyet heteken át annak ellenére terjesztett tovább a kábelszolgáltató az elmúlt időszakban, hogy ezt az Európai Unió Tanácsa egy rendelettel valamennyi EU-tagállamban június elején megtiltotta.


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-28 10:09:57

Meg akarta venni a TV2 az RTL Horvátországot, az Index.hu anyavállalata felvásárlásokkal növelné elérését – Vaszily Miklós inter

Vaszily Miklós, a Mészáros Lőrinc-közeli TV2 Csoport igazgatósági elnöke egy most megjelent lapinterjúban arról beszél, hogy meg akarták venni az RTL Croatiát, ám az végül meghiúsult, most viszont Szerbiában terjeszkednének. Az interjúban emellett szóba került a Magyarországon bevezetésre váró reklámadó, a streaming piac jelentette kihívások, a TV2, az Index és az Indamedia helyzete, valamint az is, mi lesz pontosan a Pesti TV stábjával és miért csukják be a csatornát. Utóbbi médiumoknál Vaszily szintén tulajdonosként van jelen.


Media1.hu
MEDIA1 | Hirdetés | 2022-06-27 16:52:53

Mire figyeljünk egy kampány kreatív anyagainak elkészítésekor? – A Teads Studio válaszol (x)

Egy online reklámkampány hatékonyságának kétharmada a kreatív anyag(ok)on múlik – vallja a Teads Studio, ami a többek között Magyarországon is futó, Teads által kiszolgált megjelenésekhez készít látványos kreatívokat, sok esetben egyszerű képekből vagy videókból. Amellett, hogy a Studio megtervezi ezeket az anyagokat, odafigyelnek arra is, hogy mindez a kampánycélokra és KPI-okra optimalizáltan történjen. A következő sorokban bemutatjuk, hogyan is zajlik ez pontosan a gyakorlatban és hogyan képesek egy-egy kampány eredményei alátámasztani a Studio hatékonyságát.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-27 13:10:08

Tovább terjeszti az egyik magyar kábelszolgáltató a betiltott szélsőséges orosz tévécsatornát, az RTR Planetát

A Media1 olvasója videót is készített arról, hogy az egyik hazai kábelszolgáltató, a közepes méretűnek számító Tarr Kft. még ezekben a napokban is terjeszti a június 3-i EU Tanácsi rendelettel terjesztési tilalom alá vont RTR Planeta nevű orosz szélsőséges, uszító jellegű tévécsatornát 8 megyében, holott ezt már hetek óta nem tehetné. Megkérdeztük a szolgáltatót és a hatóságot, amelyik korábban ellenőrzéseket ígért, ez hogyan lehetséges.


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-27 08:52:01

Hivatalos: Hajdú Péter elnöki tanácsadó lesz a TV2 Csoportnál a Life TV-től és az Ozone-tól való elbocsátása után

Vaszily Miklós, a TV2 igazgatósági elnöke és egyben a Media Vivantis Zrt. tulajdonosi képviselője néhány órája még kissé bizonytalanul fogalmazott azzal kapcsolatban a Media1-nek, hogy Hajdú Pétert a TV2 műsorait készítő IKO gyártócéghez, vagy közvetlenül a TV2 Csoporthoz veszi-e fel tanácsadónak, mostanra azonban a kérdés hivatalosan is eldőlt, ami a Media Vivantis Hungary lapunkhoz eljuttatott friss közleményéből derül ki.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-27 06:09:09

Megtudtuk, ki lesz Hajdú Péter utódja, miután elbocsátják a Life TV és az Ozone Tv éléről, és a stáb többségétől is megválik a M

A Media1 megtudta, ki veszi át az operatív igazgatói feladatokat, miután a Life Tv és az Ozone csatornákat működtető Media Vivantis Zrt. vezérigazgatójától, Hajdú Péter televízióstól, valamint rajta kívül mintegy 30 főtől, köztük Kiss Péter programigazgatótól is megválik a cég. Megtudtuk azt is, hogy Hajdú Péter tanácsadói pozíciót kap Vaszily Miklós kormányközeli médiavállalkozó mellett azt követően, hogy a Life TV és az Ozone TV stábjának túlnyomó többségét hétfőn elbocsátják, és felhagynak a jövőben a saját gyártású műsorok készítésével. Vaszily Miklóst kérdeztük az okokról.

Media1.hu
MEDIA1 | media1.hu | 2022-06-26 09:53:30

„Senki sem gondolja, hogy a Telex részvényeseként milliomos, milliárdos lesz” – Interjú Dull Szabolccsal, a Telex főszerkesztőjé

Interjút adott a Media1 podcast- és rádióműsorának Dull Szabolcs, a Telex főszerkesztője, akit többek között az általa főszerkesztett lapot működtető cég részvénytársasággá alakulásáról és a most induló dolgozói részvényprogram részleteiről, valamint más aktualitásokról kérdeztünk. Kiderült a beszélgetésből, kapnak-e majd osztalékot a munkatársak, illetve el tudják-e adni a részvényeiket, ha szeretnék, de szóba került az is, mit gondol Dull Szabolcs a Telex egyedi látogatószámának májusi nagy, egészen a 24. helyre történő visszacsúszásáról, ami miatt a 168.hu is előzte a lapot, és elárult néhány dolgot arról is, milyen tartalomfejlesztési terveik vannak a jövőre nézve, vagy hogy mi lesz a Telex kiadójával, a részvénytársasággá alakuló Van Másik Kft. mellett működő másik céggel, a Ne Hallgassunk Nonprofit Kft. tulajdonjogával, és mi utóbbi vállalkozással a cél.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-25 20:05:37

Újabb orosz tévécsatornákat, köztük a Telekom és a Vodafone által terjesztett szélsőséges RTR Planetát is betiltotta az EU

A még februárban betiltott Szputnyik és RT (Russia Today) különböző propagandacsatornáin túl az Európai Unió még június elején az RTR Planeta, a Russia24 és a TV Centre International csatornákra is kiterjesztette az orosz-ukrán háborúval összefüggésben bevezetett terjesztési tilalmat. A Media1 tapasztalatai szerint, bár a rendeletmódosítás június eleji hatályba lépése után végül hajlandó volt felfüggeszteni a Magyar Telekom és a Vodafone Magyarország a szélsőséges és uszító jellegű RTR Planeta terjesztését, de még hetekkel később, jelen cikkünk élesítésekor is feltünteti a honlapján a betiltott csatornát, mely korábban idegen államok likvidálását is zászlajára tűzte, ennek ellenére a legvégsőkig a két távközlési multi kínálatában maradt, sőt az említett cégek még az ukrajnai háború kitörése után, még akkor sem szüntették meg ezek terjesztését, amikor a Magyar Újságírók Országos Szövetsége és az egyik ellenzéki párt is felszólította, hogy ezt tegyék meg mint társadalmilag felelős vállalatok, hogy mérsékeljék vele az uszítás hatásait.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-25 06:54:56

Vétót emel Kálmán Olga férje, Hoffmann György adásrendező kinevezése ellen Baranyi Krisztina, a ferencvárosi polgármester

Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere szerint a sajtószabadság kerületi elesését jelentené, ha Kálmán Olga DK-s politikus férje, Hoffmann György, az egykori MTV-s, HírTV-s, ATV-s adásrendező lenne a 9 magazin című kerületi lapot kiadó cég ügyvezető igazgatója, ezért bejelentette, hogy úgy döntött, polgármesteri vétóval él az ügyben. Néhány napja Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő is kifogásolta Hoffmann György kinevezését.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-24 18:36:32

Meghalt Féderer Ágnes

A bezárt Népszabadság egyik legtehetségesebb volt újságírója, empatikus riportere a halála előtt nem sokkal töltötte be az 58. életévét.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-24 17:01:34

A 168 Óra tulajdonosa szerint Fiala János nem mondott igazat a távozása körülményeiről

Milkovics Pál, a 168 Órát tulajdonló Michaeli, Schwartz & Brit Media Zrt. vezérigazgatója és társtulajdonosa reagált arra a cikkre, amelyben Fiala Jánost kérdezte a Media1 arról, mik voltak azok a vállalhatatlan feltételek, amelyek miatt néhány napja úgy döntött, elviszi a Kelj Fel Jancsi című műsort a 168.hu-tól. Milkovics Pál mellett, aki azt mondta, Fiala nem egészen az igazat mondta, Trencséni Dávid, a médiavállalat hírigazgatója is reagált Fiala szavaira.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-24 14:08:58

Felhívtuk Fiala Jánost – elárulta, miért viszi el a Kelj fel Jancsit a 168 Órától (FRISSÍTETT!)

A rádiós műsorvezető azt mondta pénteken a Media1-nek telefonon, hogy Milkovics Pállal, a 168 Órát tulajdonló Michaeli, Schwartz & Brit Média vezérigazgatójával 2020-ban történt megállapodása után mindössze nagyjából három hónapig voltak rendben a dolgok, majd ezt követően fokozatosan egyre rosszabbá, míg végül teljesen vállalhatatlanná váltak a feltételek, így jutottak el odáig, hogy most inkább otthagyja a céget és önállósítja műsorát. Lapunk kérdésére a Kelj fel Jancsi házigazdája bővebben is kifejtette, milyen feltételekről van szó, és azok hogyan lettek egyre rosszabbak.


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2022-06-24 10:22:19

Új lapot indít Refresher néven a Central Médiacsoport

A hamarosan induló új online lap célcsoportja a Z-generáció. A termék elindításához kapcsolódóan egy cseh cégben tulajdonrészt is vásárol a Varga Zoltán nevével fémjelzett Central Médiacsoport.