Hiteles hírek egész Magyarországról

Media1


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-18 09:48:27

Hiába panaszkodott a közmédia az Alkotmánybíróságnál, miután az NVB elmarasztalta a választói akarat illegális befolyásolásáért

Portálunk, a Media1 elsőként írt arról cikket, hogy az állami M1 tévécsatorna Híradójának segítségével gyakorlatilag épp elcsalják a választásokat Magyarországon, legalábbis napi gyakorisággal a Fidesz egyes politikusainak választási kampányfilmjeit sugározták híradós riportoknak álcázva, ezzel törvénytelenül befolyásolva a választói akaratot a közelgő európai parlamenti és önkormányzati választások előtt, sőt még az is elhangzott az egyik riportban, hogy a Fideszre kell szavazni. Cikkünk után először a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) 13:0 arányban marasztalta el a televíziót a választói akarat törvénytelen befolyásolása miatt, majd a Kúria is jóváhagyta az NVB határozatát, most pedig az Alkotmánybíróság mondott nemet a közmédia az NVB elleni panaszára.

Media1.hu
MEDIA1 | Bugyinszki György | 2024-05-17 15:50:30

Új online lap indult Egzakt címmel

A lap elemző írásainak nem titkolt célja a szemléletformálás és a közbeszéd színvonalának javítása.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-17 15:03:06

Újra berendelték a kormánypárti médiumok néhány vezetőjét a Karmelitába

A Gulyáságyú Média munkatársa május 9-én, a Kínai Kommunista Párt főtitkárának budapesti látogatásának idején lefotózta, ahogy Szalai Vivien, a TV2 Média Csoport hírigazgatója és Ómolnár Miklós, a kormánypárti médiaholding, a Mediaworks bulvárpápája is a lezárt Karmelita kolostorba, a Miniszterelnökségnek helyet adó épületbe érkezett.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-17 09:34:09

Pert nyert a 24.hu Orbán Viktor miniszterelnök ellen

A Central Médiacsoporthoz tartozó 24.hu számára kedvező ítéletet hozott pénteken a Fővárosi Törvényszék abban a bírósági perben, amelyet Orbán Viktor miniszterelnök indított a hírportál szerkesztősége ellen, amiért idézték a SPAR vezérigazgatójának Orbán oligarcháira vonatkozó nyilatkozatát. Orbán napokban zsinórban bukja a pereket különféle sajtóorgánumok ellen hasonló ügyben. A miniszterelnököt ismételten több százezer forint perköltség megfizetésére kötelezte a Törvényszék.


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-16 15:49:29

Elutasította Orbán Viktor keresetét a Pécsi Törvényszék – izgalmas állításokat tartalmaz az ítélet

A Media1-nek eljuttatott írásos ítélet szerint a Pécsi Törvényszéken is pert vesztett Orbán Viktor, elutasította ugyanis a bíróság a kormányfő magánszemélyként benyújtott keresetét a Pécsi Stop nevű helyi hírportál ellen. Ezzel Orbán 10 nap alatt már a 6. bírósági perét vesztette el első fokon, igaz, akadt egyetlen olyan szerkesztőség elleni eljárás is, ahol a bíróság neki kedvezett, de ott már biztosan fellebbezés lesz. Az elsőfokú ítélet szerint jogszerűen írta le azt a portál, hogy „Hans Reisch közölte: Orbán Viktor már kérte a kereskedelmi multitól: engedje meg rokonának, hogy befektessen a magyar leányvállalatba”, ugyanis a szöveget teljes egészében, kontextusában kell értelmezni.


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-16 12:26:47

Olyat titkolt el az Index és az Economx, amit más büszkén kitenne az ablakba és ami jelentős hírértékkel bír

Megkérdezte a Media1 az Indexet és az Economx nevű hírportálokat tulajdonló Indamedia sajtóosztályát, mi az oka, hogy egyik lapjuk sem számolt be arról, hogy megnyerték a napokban első fokon azokat a pereket, amelyeket az egyik legfőbb közjogi méltóság, Orbán Viktor miniszterelnök indított ellenük. A kormányfő több más szerkesztőséget is perelt és ezek többségét, eddig legalább 5-öt elvesztett, míg 1-et megnyert, de az Index és az Economx ezekről sem adott hírt. Cikkünkből kiderül, mit válaszoltak, amikor sajtóosztályukon keresztül rákérdeztünk arra, ez náluk miért nem hír.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-16 10:08:58

Távozik Bognár Bálint és külföldi szakember kerül a Central Médiacsoport felsővezetésébe

Külföldről érkezik új felsővezető a 24.hu-t, a Nők Lapját és több más médiumot kiadó Central Médiacsoporthoz Petr Bednar személyében, aki korábban Csehország egyik vezető médiavállalatánál, a Vltava Labe Mediánál tevékenykedett digitális igazgatóként. Bognár Bálint, aki 2005 óta dolgozott a Central Médiacsoportnál és legutóbbi pozíciójában digitálisüzletág-igazgató volt, távozik a médiacégtől, mely együttműködési megállapodást kötött a Financial Times Strategies-zel a szervezet átalakítása érdekében. Más változás is lesz a médiavállalat működésében és szervezeti felépítésében.

Media1.hu
MEDIA1 | Bugyinszki György | 2024-05-16 08:34:49

Orbán Viktor kampányfilmjét is saját riportként tálalva adta le az M1 Híradó

A közmédia nem először álcázza tudósításnak a fideszes propagandaanyagokat, pedig a Nemzeti Választási Bizottság 13:0 arányban már egyszer elmarasztalta a választások efféle törvénytelen befolyásolása miatt az M1 Híradót néhány nappal ezelőtt és megtiltotta az efféle további jogsértésektől – éppen a Media1 egyik cikke nyomán. Az MTVA azonban folytatja a törvénytelen választási manipulációt.

Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-16 08:11:44

Több millióra megbírságolta a TV2-t és pert nyert az RTL ellen a Médiatanács

A médiahatóság bejelentette, hogy az NMHH Médiatanácsa pert nyert a napokban a Fővárosi Ítélőtáblán az RTL Magyarország ellen, amelynek 6 millió forint bírságot kell fizetnie a Házasodna a gazda miatt. A Médiatanács e heti egyik határozatával egyébként több millió forint bírságot állapított meg a TV2 számára is.


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-15 13:43:44

Duplán kapott ki Orbán Viktor az RTL-től

Kedd után ma, szerdán is pert vesztett Orbán Viktor miniszterelnök a Fővárosi Törvényszéken az RTL online szerkesztősége ellen, tudta meg a Media1. A miniszterelnök 24 óra alatt 3 bírósági pert vesztett el a Markó utcában, 9 nap leforgása alatt már 5-öt.

Media1.hu
MEDIA1 | Bugyinszki György | 2024-05-15 13:16:21

Vége az ingyenes cégbetekintésnek, még nehezebb lesz az oknyomozó újságírók munkája

Elérhetetlenné vált az Országos Bírósági Hivatal által működtetett online cégbetekintő, mert az Igazságügyi Minisztérium szerint nem indokolt, hogy bárki ingyenesen hozzáférhessen a magyarországi gazdasági társaságok cégirataihoz, holott az Európai Unió 800 millió forinttal még támogatta is a rendszer kiépítését. Ezzel a tényfeltáró újságírók dolga is tovább nehezedik.



Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-15 06:16:53

Karácsony Gergely kikosarazta az ATV-t – a csatorna még bizakodik, hogy a főpolgármester-jelölt újragondolja döntését

Egy portálunk birtokába került dokumentum szerint Simon András, Karácsony Gergely főpolgármester kommunikációs igazgatója azt üzente az ATV vezetőségének egy hivatalos, de egyébként barátságos hangvételű levélben, hogy Karácsony nem tartaná helyesnek, hogy a Partizánon kívül máshol is lenne főpolgármester-jelölti vita, így csak a YouTube-csatorna által szervezett vitában venne részt. Az ATV-nél többen is nagyon meglepődtek, hogy a főpolgármester-jelölt lemondana a legnézettebb közéleti műsorokat készítő lineáris tévécsatorna nézőinek eléréséről. Vezérigazgatójuk azt nyilatkozta a Media1-nek, még bizakodnak, hogy Karácsonyék újragondolják a döntést.


Media1.hu
MEDIA1 | Szalay Dániel | 2024-05-14 14:18:58

Orbán Viktor elvesztette az RTL elleni bírósági perét is

Ma a Magyar Narancs, majd az RTL.HU Szerkesztősége ellen is pert vesztett a Fidesz elnöke a Fővárosi Törvényszéken, első fokon. Orbánnak ez már legalább a 4. elvesztett bírósági sajtópere 8 nap leforgása alatt.